BMW 3 E46 1998-2006 WENTYLATOR CHŁODNICY Z OBUDOWĄ
- Pasuje do
- Wiele modeli
- Stan
- Nowy
- Producent części
- Polcar
- Numer katalogowy części
- 200823W1
Produkt: Polcar 200823W1 wentylator
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Polcar 200823W1 wentylator
Produkt: AHE 8W0121003Bm wentylator
Produkt: Dlaauta DA-5230 wentylator
Wentylator chłodnicy samochodowej to ważna część układu chłodzenia, która ratuje silnik przed przegrzaniem. Jazda bez wentylatora chłodnicy, zwłaszcza wiosną i latem, może zakończyć się przegrzaniem, a nawet zatarciem silnika.
Wentylator chłodnicy załącza się wtedy, gdy płyn chłodniczy osiąga zbyt wysoką temperaturę. Taka sytuacja ma najczęściej miejsce, gdy auto jedzie bardzo powoli, np. porusza się w korku, przez co pęd powietrza nie jest w stanie schłodzić płynu przepływającego przez chłodnicę.
Wentylator chłodnicy może być napędzany za pomocą silnika elektrycznego albo za pomocą sprzęgła wiskotycznego przekazującego napęd z koła pasowego wału korbowego.
W przypadku wentylatora zasilanego silnikiem elektrycznym jest on uruchamiany za pomocą czujnika temperatury płynu chłodzącego. Gdy wartość temperatury płynu chłodzącego przekracza granicę bezpieczeństwa, wentylator załącza się. Wentylator chłodnicy jest montowany najczęściej do samej chłodnicy za pomocą ramy montażowej przykręcanej śrubami. W zdecydowanej większości aut wentylator montowany jest od wewnętrznej strony chłodnicy przed samym silnikiem.
Wentylator chłodnicy nie włącza się – oraz inne objawy awarii Wentylator chłodnicy może ulec awarii, ale często problem leży gdzie indziej. Jeśli wentylator chłodnicy głośno chodzi, najprawdopodobniej powodem awarii jest uszkodzone sprzęgło wiskotyczne albo ułożyskowanie wiatraka. Jeśli wentylator chłodnicy nie włącza się, powodem może być uszkodzony termowłącznik albo zasilanie silnika elektrycznego napędzającego wentylator. Jeśli wentylator włącza się na zimnym silniku albo nie wyłącza się, najczęściej oznacza to, że w układzie chłodniczym jest zbyt mało płynu chłodniczego lub nie ma go w ogóle. Taka sytuacja może doprowadzić do zatarcia silnika.
Do znacznej części aut będzie pasował wentylator chłodnicy uniwersalny, który można znaleźć w bardzo dobrej cenie na Allegro.pl. Jeśli chcemy wyszukać wentylator chłodnicy do konkretnego modelu pojazdu, najlepiej skorzystać z precyzyjnej wyszukiwarki. Należy w niej napisać nazwę części oraz markę i model pojazdu, np. „wentylator chłodnicy opel astra g”, „wentylator chłodnicy citroen c3” albo „wentylator chłodnicy audi a3 8l”. Sprzedawcy chętnie pomogą w dobraniu części. Na Allegro.pl można również znaleźć dobre części zamienne, pochodzące z demontażu. W takim przypadku niekiedy opłacalny jest zakup kompletnego zestawu, w skład którego wchodzi chłodnica wraz z wentylatorem.
Dlaczego warto szukać wentylatora na Allegro? Nigdzie nie ma tak dużego wyboru wentylatorów w tak dobrych cenach.
Wentylator chłodnicy służy do wspomagania wydajnej wymiany ciepła. Uruchamia się zwykle, gdy silnik jest włączony, ale auto stoi. Dlaczego? Ponieważ wówczas ciecz w chłodnicy nie jest poddawana działaniu chłodnego powietrza z zewnątrz. Wiatrak pracuje również w momentach, gdy silnik mocno się nagrzewa podczas jazdy, a płyn nie jest wystarczająco szybko chłodzony.Do silników instaluje się dwa typy wentylatorów chłodzących:
Sam wentylator, np. marki NRF, nie ma skomplikowanej budowy: składa się on z wiatraka na łożyskach, napędzanego silnikiem wentylatora. Całość umieszczona jest w obudowie i wyposażona w odpowiednio dobrane sterowniki i włączniki. Ponadto zespół wentylatora wymaga również czujnika, którego zadaniem jest kontrola pracy całego systemu. Bardzo ważnym elementem jest rezystor wentylatora, czyli urządzenie, które odprowadza nadmiar mocy z wentylatora, co oznacza, że wiatrak pracuje z prędkością dopasowaną do aktualnej temperatury silnika.
Gdy zespół wentylatora pracuje prawidłowo, zapewnia ciągłość chłodzenia silnika. Wentylator wspomaga pracę chłodnicy w sytuacjach, gdy samodzielnie nie jest ona w stanie zapewnić optymalnej temperatury dla jednostki napędowej. Jego sprawna praca jest niezbędna podczas jazdy w korku, kiedy samochód porusza się bardzo wolno lub stoi na włączonym silniku.
Uszkodzony wentylator chłodnicy nie włącza się. Gdy nie słyszysz, że wiatrak nie pracuje lub temperatura silnika podnosi się w szybkim tempie, zjedź z drogi. Uszkodzony wiatrak może spowodować zagotowanie się jednostki napędowej. Nie zawsze przyczyną awarii jest sam wentylator chłodnicy. Czasem też jest to błąd termostatu lub czujnika i wentylator nie otrzymuje informacji o tym, że powinien się uruchomić. Przyczyną awarii może być też uszkodzenie samej chłodnicy. Bez względu na powód należy się zatrzymać i ocenić czy jesteś w stanie dojechać do celu, nie przegrzewając jednostki napędowej.