68438518AA cherokee kl lift wspornik chłodnicy
- Producent części
- Mopar
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościProdukt: Kluczyk samochodowy 62vhf 7cm*3cm
Produkt: Opaska zaciskowa KIA
Produkt: Opaska zaciskowa KIA
Produkt: OE N90926401 OBEJMA SPRĘŻYNOWA 19X12
Produkt: OE N90926401 OBEJMA SPRĘŻYNOWA 19X12
Produkt: Ford OE 5877R1003 silniczek żaluzji
Układ chłodzenia silnika jest jednym z najważniejszych, ponieważ jak sama nazwa sugeruje, sprawia, że motor nie przegrzeje się, a więc nie osiągnie temperatury wynoszącej powyżej 150 stopni Celsjusza. Układ ten sprawia, że temperatura utrzymuje się w zakresie od 90 do 100 stopni. Jeśli silnik zacząłby się przegrzewać, mogłoby dojść do jego zatarcia, ponieważ pogorszyłoby się smarowanie, a także występowałyby przedwczesne zapłony mieszanki. Warto również zauważyć, że zbyt niska temperatura też nie jest wskazana, ponieważ zakłócony jest proces spalania – to przez gorsze warunki odparowania paliwa.
Możemy rozróżnić dwa rodzaje układów chłodzenia silnika. Pierwszy z nich jest bezpośredni. Jak nietrudno się domyślić, wykorzystuje się w tym przypadku powietrze, które owiewa głowicę i cylindry. Taki układ chłodzenia silnika jest znany na przykład ze skuterów czy kosiarek do trawy. Starsze samochody także wykorzystywały ten typ chłodzenia. Mowa tutaj na przykład o fiacie 126p, trabancie czy VW garbusie. Co ciekawe, również starsze wersje porsche 911 wykorzystywały tak zwany bezpośredni układ chłodzenia silnika. Z kolei układ pośredni wykorzystuje ciecz przepływającą wewnątrz korpusu silnika. W jego skład wchodzą między innymi: kadłub z kanałami wodnymi, zawór termostatyczny, chłodnica, która jest tak zwanym wymiennikiem ciepła, wentylator i pompa płynu chłodniczego. Jeśli podzespoły silnika osiągną odpowiednią temperaturę, to termostat aktywuje układ chłodzenia poprzez otwarcie połączenia z chłodnicą. Wtedy płyn pracuje w pełnym obiegu – z wykorzystaniem poszczególnych elementów, które wchodzą w jego skład.
W dzisiejszych samochodach tuż obok chłodnicy w obiegu płynu chłodniczego montuje się nagrzewnicę, która ogrzewa kabinę. Obecnie praktycznie nie wykorzystuje się już bezpośredniego (wymuszonego) układu chłodzenia. Jest to spowodowane przede wszystkim wydajnością i tym, że silniki wyposażone w układ pośredni cechują się znacznie lepszą kulturą pracy – chodzi tu o hałas generowany przez motor.
Tak naprawdę układ chłodzenia jest bardzo rozbudowany. Oprócz chłodnicy, termostatu czy kanałów wodnych możemy wyróżnić na przykład uchwyty, które przecież muszą trzymać poszczególne elementy. W skład układu chłodzenia wchodzą na przykład: czujnik temperatury zewnętrznej, kompresor, wloty powietrza, podgrzewacz przepływowy wody czy choćby rura intercoolera i sam intercooler właśnie.