BMW E39 520i | Exclusive | Najbogatsza na Allegro (6912085772)

zakończona
34 999,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • Przesyłka kurierska 1,00 zł
  • lokalizacja: Częstochowa / Wyrazów
  • stan: używany
  • faktura: Nie wystawiam faktury
  • rok produkcji: 2002
  • przebieg [km]: 259000
  • pojemność silnika [cm3]: 2197
  • moc [KM]: 170
  • rodzaj paliwa: benzyna
  • nadwozie: sedan/limuzyna
  • liczba drzwi: 4/5
  • liczba miejsc: 5
  • skrzynia biegów: automatyczna hydrauliczna (klasyczna)
  • napęd: na tylne koła
  • kolor: zielony
  • uszkodzony: nie
  • lakier: metalik
  • kierownica po prawej (Anglik): nie
  • kraj pochodzenia: Holandia
  • wyposażenie - bezpieczeństwo: ABS, alarm, aSR (kontrola trakcji), centralny zamek, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, czujniki parkowania przednie, czujniki parkowania tylne, eSP (stabilizacja toru jazdy), immobilizer, kurtyny powietrzne, poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera, poduszki boczne przednie, światła przeciwmgłowe, światła xenonowe
  • wyposażenie - komfort: elektryczne szyby przednie, elektryczne szyby tylne, elektrycznie ustawiane fotele, elektrycznie ustawiane lusterka, klimatyzacja automatyczna, klimatyzacja dwustrefowa, podgrzewane lusterka boczne, podgrzewane przednie siedzenia, tapicerka jasna, tapicerka skórzana, wielofunkcyjna kierownica, wspomaganie kierownicy
  • wyposażenie - multimedia: CD, gniazdo AUX, MP3, nawigacja GPS, radio fabryczne, zmieniarka CD
  • wyposażenie - pozostałe: alufelgi, elektrochromatyczne lusterka boczne, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, komputer pokładowy, tempomat
  • informacje dodatkowe: bezwypadkowy, zarejestrowany w Polsce

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych.
Przedmiotem sprzedaży jest samochód osobowy BMW E39 520i - szczegóły odnośnie samochodu w dalszej części ogłoszenia.

Na początku kilka słów o powodach sprzedaży i cenie.
Samochód zakupiłem w maju 2015 roku. Od tego czasu auto systematycznie doinwestowywane i dostosowywane "pod siebie". Wszystko z zachowaniem poczucia estetyki i w miarę możliwości wykorzystaniu oryginalnych części.
Powodem sprzedaży nie jest żaden "wyjazd za granicę" czy "mam horom curke". Sprzedaję gdyż mam na oku inne bardzo ciekawe i rzadkie auto.

Cena - 35.000zł, zdaję sobie sprawę, że to dużo zważywszy na to co oferuje rynek, ale jest to kwota którą wydałem na doprowadzenie samochodu do stanu obecnego.
W związku z tym negocjacje ceny (niewielkie) możliwe jedynie na miejscu i tylko po wykryciu wad lub niedoskonałości o których nie wspomniałem w ogłoszeniu.

Jeśli podana cena jest dla Ciebie zbyt wysoka, to oszczędź sobie czasu i nie przeglądaj dalej ogłoszenia.
Ja nie mam "ciśnienia" na sprzedaż. Nie sprzeda się, to zostanie u mnie.
Proszę sobie darować również wszystkie komentarze dotyczące ceny.
Na wszelkie pozostałe pytania bardzo chętnie odpowiem.
W przypadku chęci zobaczenia na zdjęciu jakiegoś konkretnego elementu proszę o kontakt - wyślę na maila.

Opis samochodu jest zgodny z rzeczywistością, potwierdzony zdjęciami. Starałem się wykonać go najdokładniej jak potrafię. Jeśli o czymś nie wspomniałem to po prostu o tym zapomniałem. Polecam przejrzeć podany trochę niżej link do forum BMW. W swojej galerii opisywałem na bieżąco to co działo się z samochodem.

Kontakt:
Preferowany przez formularz Allegro. Na normalne pytania odpisuję rzetelnie.
Tel. 669987799 - jeśli nie odbieram - oddzwonię gdy będę mógł.

OPIS
Data produkcji: 30 lipca 2002

Silnik: M54B22 - 2,2L 170km
Rodzaj paliwa: benzyna (nigdy nie było instalacji gazowej)
Skrzynia biegów: automatyczna, 5-cio biegowa, Steptronic
Przebieg: 259.000 (obecnie)
Lakier: 430 OxfordGruen II Metalic

Wykończenie wnętrza: LEDER HIGHLINE/SANDBEIGE (V6SN)
Pakiet wyposażenia: Edition Exclusive
Numer VIN:
WBADT21010GZ12871

Tutaj link do tematu z moim samochodem na jednym z forów. Można prześledzić wpisy i historię auta przez czas gdy byłem jego właścicelem.
http://www.bmw-klub.­pl/forum/viewtopic.p­hp?f=156&t=27428­8

Samochód zakupiłem w maju 2015 roku. Został sprowadzony z Holandii od pierwszego właściciela. Ja jestem drugim właścicielem auta (pierwszym w Polsce). Przebieg był potwierdzony przez holenderskie certyfikaty, a także przez polskie ASO w Częstochowie - licznik nie był kręcony. Przebieg jest oryginalny.
Samochód jeszcze w Holandii (2011) uczestniczył w kolizji w której ucierpiał lewy przód (kolizja, nie wypadek). Naprawiana była lampa, maska i zderzak. Stąd widoczne ślady demontowania maski (odkręcanie śrub, odpryski na rantach).
Nie mierzyłem lakieru miernikiem!
Samochód został naprawiony w Holandii. Posiadam na to dokumenty.
Ogólnie posiadam dość dużo papierów: książkę serwisową, instrukcje obsługi, holenderskie dokumenty i faktury, polskie faktury i paragony (m.in. za paliwo). Oczywiście wszystko daję razem z autem.
Do samochodu posiadam dwa kluczyki - zwykły i z pilotem, pozostałe zaginęły - można deaktywować je w ASO.
Koło zapasowe z oryginalną oponą, choć było już używane.

Stan auta wg mnie bardzo dobry. Wszystko jest sprawne. Co ważne nie ma rdzy (wyjątkiem jest okolica zamka na klapie bagażnika i okolice wlewu paliwa - zdjęcia na końcu). Progi, ranty drzwi - zdrowe.

OC do 1 czerwca 2018 roku. Przegląd do 19 września 2017.
Do tej pory auto przechodziło przeglądy bez najmniejszego problemu (wiem że w Polsce to nie problem ale wspominam). Kolejny też nie będzie problemem.

Opony są jeszcze dość świeże (z 2014 roku). Są to Vredestein QUATRACK 3 - opony całoroczne, można jeździć zarówno latem jak i zimą. Co ważne zimą nie ma problemów z przyczepnością. Nie mierzyłem grubości bieżnika ale jeszcze spokojnie kilka sezonów przejadą.
Z uwagi że są to opony całoroczne, nie posiadam kół zimowych.

Olej zmieniany raz w roku (małe przebiegi). Olej marki Valvoline SynPower 5W40.
Zmieniony też olej i filtr oleju w skrzyni biegów (jakieś 4 - 5 tys. km temu).

Zbiorniczek wspomagania cieknie. Jest to standardowe zjawisko w tym modelu. Związane jest to z zapychającym się filterkiem w zbiorniczku. Zbiorniczek w moim aucie był przepłukany lecz nie rozwiązało to całkowicie problemu. Nadal cieknie, choć wg mnie mieści się to w akceptowalnych granicach. By weliminować problem należy wymienić zbiorniczek i przewody na nowe. Jednak po pewnym czasie problem zapewne wróci.

Lakier nie był polerowany.

Akumulator jest nadal fabryczny, choć jego kondycja nie jest już najlepsza. Przy dużych mrozach zwyczajnie nie wytrzymuje.

Wyposażenie nie jest zgodne z numerem VIN, to wynik dostosowywania samochodu pod siebie. Wszystko zrobione starannie. Więcej informacji w podanym linku.
Skórzana tapicerka poddana renowacji. Wygląda świetnie. Wystarczy dbać i konserwować raz na 3 miesiące a pozostanie w świetnym stanie.

Cena z ogłoszenia uwzględnia "rabat" w związku z wymienionymi na końcu wadami.

Wyposażenie:
- Norma emisji spalin EU4

- Multifunkcyjna kierownica

- Alarm fabryczny

- Drewniane listwy wykończenia z pakietu Exclusive
- Dywaniki welurowe (gumowe na zimę - wszystko oryginalne BMW)
- Fotochromatyczne lusterko wsteczne
- Podgrzewane przednie fotele
- Czujnik deszczu
- Klimatyzacja dwustrefowa

- System nawigacji Professional (mapy na 2016 rok, menu w języku polskim)
- Zmieniarka CD
- Edition Exclusive (dedykowane listwy ozdobne, dźwignia ręcznego i kierownica z drewnem,

tapicerka skórzana Nappa, tłoczenia na skórze, chromowana listwa na klapie bagażnika, elementy lusterek i drzwi w czarnym połysku, listwy boczne w kolorze nadwozia i z chromowanym paskiem u dołu, chromowane ramki wokół zegarów)


Wyposażenie dodane przeze mnie:

- żarówki wnętrza wymienione na LED (ciepła barwa światła)
- usunięcie fabrycznego telefonu (komu to dziś potrzebne, zamiast tego wygodny podłokietnik)
- wymiana tunelu środkowego i podłokietnika na fabrycznie pokryty skórą (Rarytas!)
- montaż gniazda AUX (schowek przed pasażerem)
- uszczelki drzwi wymienione na takie z BMW E60. Są znacznie bardziej wytrzymałe.
- zmiana lusterek zewnętrznych ze zwykłych na w pełni elektryczne, składane (składanie działa), z

fotochromatycznymi wkładami i pamięcią położenia (po załączeniu wstecznego biegu prawe lusterko opada pokazując krawężnik - bardzo przydatne przy cofaniu, można tą opcję wyłączyć z poziomu przełącznika lusterek - szczegóły na miejscu)

- elektryczna kolumna kierownicy z pamięcią (podnosi się by ułatwić wsiadanie/wysiadanie, po

przekręceniu kluczyka wraca do zapamiętanej pozycji)

- wymiana nagłośnienia na najlepsze dostępne fabrycznie - DSP (10 głośników + subwoofer +

wzmacniacz)

- montaż elektrycznej rolety tylnej szyby
- montaż rolet bocznych - sprawne (Rarytas!)
- regeneracja lamp przednich i przeróbka na technologię bixenon (soczewki z BMW E53) - dzień w

nocy. Lampy (przesłona soczewki) podłączone poprzez przekaźnik co pozwala na wykorzystanie świateł drogowych jako DRL - trzeba je uprzednio zakodować. Dzięki wykorzystaniu przekaźnika nie ma konfliktu związanego z "skaczącą" przesłoną - unikat!

- montaż klamek wewnętrznych z podświetleniem (z BMW E38)
- wymiana foteli na komfortowe, sterowane elektrycznie. Oba przednie fotele wyposażone w pamięć

położenia (Pamięć fotela pasażera nie występowała fabrycznie więc opcję tą ma tylko kilka aut w polsce!) - unikat!

- montaż przednich czujników parkowania
- dodanie fabrycznej apteczki montowanej pod fotelem pasażera (na zdjęciach jest zdjęta)
- montaż spryskiwaczy reflektorów aktywowanych przyciskiem na manetce wycieraczek
- kodowanie świateł awaryjnych teraz mrugają inaczej niż standard (pulsują)
- montaż zasilania dla telefonu komórkowego (kabelek do ładowania wyprowadzony obok

przedniego lewego słupka - kabel ukryty pod deską, podłączony pod instalację auta (gniazdo zapalniczki pozostaje wolne), wszystko na bezpieczniku

- montaż zasilania dla wideorejestratora - podobnie jak zasilanie dla telefonu, kabel wyprowadzony

przy lusterku wstecznym

- wymiana wykładziny dywanowej na rzadko spotykaną ciemną zieleń - Wykładzina pochodzi z Alpiny

B10 V8S

- podsufitka, tylna półka i elementy słupków pokryte flockiem
- wymiana elementów deski rozdzielczej (dolnych) na fabrycznie pokryte skórą - niesamowity rarytas,

wartość tych elementów to około 1500zł.

- boczki drzwi (w całości, nie tylko rączki!) fabrycznie pokryte skórą (Rartas!) - pochodzą z Alpiny B10

V8S

- fotele przednie wyposażone w funkcję masażu (Rarytas!)
- zamontowane osłony podwozia
- montaż systemu hydraulicznie podnoszonej i zamykanej tylnej klapy - nie było możliwości

zamówić tego w salonie do BMW E39 sedan. Wykonałem adaptację części z E38. W europie jeździ jedynie kilka (poniżej 10 sztuk) E39 z takim systemem - prawdziwy unikat.


W skrócie. Drugiej, tak wyposażonej nie znajdziesz, nie tylko w Polsce ale i za granicą.

W dalszej części zdjęcia. Najpierw z zewnątrz, później wnętrze, pod koniec pozostałe elementy i filmy, na koniec wyszczególnione wady. Proszę przeglądać uważnie, pomiędzy zdjęciami komentarze.

Proszę nie zwracać uwagi na widoczne na zdjęciach braki poszczególnych elementów wyposażenia. Samochód nie jest jeszcze do końca złożony (czekam na podsufitkę z flokowania, klapa tylna jeszcze nie ma pełnej funkcjonalności, co widać na filmie). Przed wydaniem samochodu wszystko zostanie złożone i dopracowane.

Zdjęcia z zewnątrz:



Wnętrze:
Jak już pisałem wcześniej, wnętrze nie jest jeszcze do końca poskładane, stąd braki części wyposażenia i bałagan w środku. Przed wydaniem samochodu będzie wszystko poskładane i posprzątane.
Lewy tył:

Odprysk/wżerka? Skaza przy tylnych lewych drzwiach.

Lewy przód:

Prawy przód:

Prawy tył:

Tylna półka pokryta flokiem. Tak samo będzie prezentować się podsufitka i osłony słupków. Podsufitka będzie na gąbce, by zachować miękkość.

Fotel pasażera:

Prawy przedni boczek. Widoczny przełącznik służy do sterowania pamięcia fotela pasażera.

Zdjęcie zrobione pod kątem, dlatego wygląda jakby schowek przed pasażerem odstawał. W rzeczywistości jest odpowiednio.

Uchwyty na kubki sprawne.

Środkowa kratka nawiewu bez pęknięć.

Te ciemne ślady na skórze to brud, nie zauważyłem przed zrobieniem zdjęcia.

Lakier na drewnianych elementach kierownicy niestety spękany (wzdłużne pęknięcia lakieru - nic nie odpada). Niestety tak się dzieje i nie ma zbytnio na to rady.

Kabel do ładowania wideorejestratora (na zdjęciu podłączony do uchwytu wideorejestratora). Wideorejestrator nie jest elementem sprzedaży (choć mogę go dorzucić za odpowiednią opłatą).

Fotel kierowcy.

Licznik posiada sprawne wszystkie pixele. Wyświetlacz był poddany regeneracji. Działa bez zarzutu. Wyjaśnienie kontrolki AIRBAG na końcu ogłoszenia.

Kabel do ładowania telefonu w uchwycie. Po zamontowaniu słupka jest znacznie lepiej ukryty. Kabel można regulować jeśli chodzi o długość (w ograniczonym zakresie), choć aktualna długość jest odpowiednia. Kabel nie przeszkadza, można go położyć na desce.

Bagażnik:
Obecnie w stanie jak na zdjęciach z uwagi na konieczność dokończenia modyfikowania auta pod hydraulikę.
Sama klapa otwiera się i zamyka, problem póki co jest z jej samoczynnym zamknięciem. Mam już pomysł jak rozwiązać ten temat, będę nad nim pracował w najbliższym czasie.
Oczywiście auto zostanie wydane z sprawną i w pełni funkcjonalną klapą oraz złożonym bagażnikiem.

Filmy:
Stan komory silnika:
Palcem wskazuję miejsca w których zamontowane są przekaźniki obsługujące przesłonę świateł bixenon. Widać też śruby maski - maska była demontowana w Holandii.
https://youtu.be/hXU­aW_HBtBc

Działanie kalpy:
Klapa bagażnika w chwili pisania tych słów otwiera się i zamyka przy udziale hydrauliki. Trzeba jednak ją docisnąć by zaskoczył zamek gdyż nie funkcjonuje jeszcze dociąg. W najbliższym czasie będę walczył z tym tematem a klapa w momencie wydania będzie w pełni funkcjonalana. Wygląda to tak jak na filmie. https://youtu.be/Uxs­7l0RtgI4

Wady:

Przednia szyba - z uwagi na stan kwalifikuje się do wymiany (na miejscu podpowiem jak zrobić to w miarę tanio, oraz dlaczego sam tego jeszcze nie zrobiłem).
Lusterko zostało urwane po kilkukrotnych przypadkowych uderzeniach głową. Po wymianie szyby można je założyć normalnie. Obecnie jest przyklejone na jakże wszechstronną Kropelkę.
Od mocowania lusterka w górę (prosto do uszczelki) biegnie pęknięcie, które na szczęście nie jest zbyt widoczne.
Szyba posiada także liczne i dość głębokie rysy od wycieraczek - taka już była gdy kupowałem auto.
Do auta dodaję nowe wycieraczki, do założenia po wymianie szyby ;)

Lewe lusterko

Stan lakieru:

Porysowana tylna klapa:

Rdza wokół zamka w klapie:

Uszkodzona lampka w klapie (z racji jej specyficznego sposobu wyciągania). Trzyma sie jednak bez problemu, uszkodzenia widoczne dopiero gdy się zajrzy pod spód. Druga lampka wygląda bardzo podobnie.

Rdza przy wlewie paliwa. Wada konstrukcyjna, odpływ jest zbyt wysoko i woda tam zbiera się nawet po deszczu.

Wkład lusterka kiedyś był fotochromowy. Uległ jedanak uszkodzeniu i wygląda jak na zdjęciu. Sam wkład można wymienić i przywrócić pełną sprawność lusterka (obecnie nie działa zciemnianie, właśnie przez stan wkładu).

Uszkodzone mocowanie (gwint) zaślepki lusterka podczas jego rozbierania do regeneracji mechanizmu składania lusterka. Śrubka nie chciała puścić i trzeba było radzić sobie inaczej. Klapka wklejona na silikon. Trzyma się bez problemu. nie ma potrzeby pod nią zaglądać.

Nadkole przednie "duże". Po prostu pękło, nie wiem w jakich okolicznościach.

Maska - odpryski i wgniotki:

Uszkodzenie zderzaka i nerki związane z zimową wycieczką poza drogę.

Guzika nie było już z fotelami gdy je kupowałem. Obecnie poszukuję takiego ale nie jest łatwo znaleźć gdyż musi on pochodzić z fotela angielskiego kierowcy, a handlarze nie chcą sprzedać samego guzika. Można oczywiście zamówić w ASO. Fotel działa jednak nawet bez tego guzika.

Kontrolka ta zaświeci się jeśli zostanie odłączona poduszka powietrzna lub fotel podczas gdy podpięty jest akumulator. Z racji tego że musiałem wyjąć fotel i mieć podpięty akumulator, świeci się kontrolka.
Można ją usunąć (poprzez usunięcie błędu) za pomocą komputera. Niesetty program na moim komputerze się posypał a nie mam obecnie czasu instalować go od nowa.
Istnieje także możliwość że uszkodzona jest mata zajętości fotela pasażera. Wówczas nalezy ją wymienić bo kasowanie błędu nic nie da. Posiadam taką matę i jeśli będzie to konieczne to ją wymienię.

wysyłka gratis
metody płatności
  • Zwykły przelew bankowy
    • 69 1140 2004 0000 3202 7534 2738
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska 1,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 1
dodatkowe informacje