9m fi18 +W STANDARD KOMIN KOMINY SYSTEMY KOMINOWE (6541259372)

zakończona
1 450,00 zł
sprzedaż zakończona

nie było ofert kupna

Koszty dostawy
  • Przesyłka kurierska
  • Przesyłka kurierska pobraniowa 50,00 zł
  • lokalizacja: Bogdaniec
  • stan: nowe
  • rodzaj wkładu: ceramiczny
  • uszkodzony: nie
PEKABET
Krzysztof Paluszak
66-450 Jenin
ul. Gorzowska 133
NIP: 5992651788
Regon: 080095892

Kontakt:
e-mail: biuro@pekabet.pl
faks: 95 72 73 028

Logistyka i transport,
sprzedaż - hurtownia:
95 718 10 11
95 737 24 94
669 553 477

pn - pt 7:30 - 16:30
sobota 9:00 - 14:00

Sprzedaż - produkcja:
+48 697 720 712
+48 669 554 837
pn - pt 7:00 - 15:30

Wysyłka towaru odbywa się
firmami kurierskimi:



Transport z rozładunkiem.
Czas realizacji zamówienia:
2-4 dni robocze.
Palety bezzwrotne,
bez dodatkowych opłat.
Przesyłki są ubezpieczone.


PROMOCJA DO WYCZERPANIA ZAPASÓW !!!

TRANSPORT NA TERENIE KRAJU GRATIS !!!

wysokość: 9m

średnica: 180mm

ilość wentylacji:
z jedną wentylacją

cena: 1450 zł brutto

Cennik zestawów kominowych typu "STANDARD" z wełną stabilizacyjną
Typ Komina

Średnice komina:
Fi 160/180/200

Wysokość komina || Kliknij
4mb 5mb 6mb 7mb 8mb 9mb 10mb 11mb 12mb 13mb 14mb 15mb


Przedmiotem Aukcji
KOMPLETNY
SYSTEM KOMINOWY "STANDARD"
o przekroju 180mm

Potrzebujesz jedynie Murarza
Brak Ukrytych Kosztów !!!


W skład zestawu kominowego STANDARD z wkładem ceramicznym wchodzą:
  • Pustaki keramzyto-betonowe.
    Cechą charakterystyczną tych elementów jest wysoka izolacyjność termiczna,
    mały ciężar i wysoka wytrzymałość.

Komin bez wentylacji
  • Wymiar zewnętrzny: 50x36 cm
  • Średnica wkładu (cm):
    • 14 (waga komina120 kg/mb)
    • 16 (waga komina 123 kg/mb)
    • 18 (waga komina 126 kg/mb)
    • 20 (waga komina 129 kg/mb)

Komplet ceramiki:
  • Wyczystka wraz z odprowadzeniem kondensatu - służy do czyszczenia przewodu kominowego oraz odprowadza skropliny z komina gazowego. Zamknięcie wyczystki w opcji dodatkowej.

OPCJA DODATKOWA WYSOKI SKRAPLACZ TYLKO 60zł brutto !!!

Uniwersalne podłączenie od 140mm do 220mm
Odpływ kondensatu ma 32mm a nie jak w przypadku standardowego skraplacza 10mm


  • Czopuch - służy do podłączenia przewodu kominowego z piecem, kominkiem.Czopuch pod kątem 450 za dopłatą.

    Obecnie do produkcji kominów stosuje się dwa typy trójników, klejone i nieklejone. Obydwa typy spełniają wszystkie bardzo surowe normy bezpieczeństwa, ale nie zmienia to faktu, że trójniki nieklejone są bardziej odporne na uszkodzenia. Produkcja trójników nieklejonych wymaga bardziej zaawansowanego procesu technologicznego.

    Do produkcji kominów używamy wyłącznie trójników nieklejonych niemieckiego producenta.
Niemiecka ceramika – nieklejone trójniki!!!


  • Prostki -rury ceramiczne, producentem jest renomowana firma niemiecka spełniająca wymogi Unii Europejskiej. Wkłady ceramiczne są o klasie odporności min. A1N1 odporne na:
    zawilgocenie, temperaturę, pożar sadzy..
Każdy element ceramiczny zastosowany w naszych systemach kominowych jest oznakowany klasą A1N1.

  • Płyta czołowa - wykonana z wełny izolacyjnej, żaroodpornej.


  • Wełna stabilizacyjna - o odporności termicznej do 1000 stopni C na całej długości komina

  • Drzwiczki z nierdzewki.

  • Zaprawa szamotowa do łączenia kształtek ceramicznych w wiaderku 3kg lub 5kg.

    Nasza zaprawa wystarcza do połączenia wszystkich elementów komina.

    Zaprawa w wiaderku 3 kg dodawana jest do komina o wysokości do 8m.
    Zaprawa w wiaderku 5 kg dodawana jest do komina o wysokości powyżej 8m. Nasza zaprawa wystarcza na 13mb komina. Proponowane przez konkurencje 3kg zamiennika są często niewystarczające. Wiążą się z tym dodatkowe koszty przy dokupowaniu zaprawy.

  • Kratka wentylacyjna do przewietrzania wełny izolacyjnej.
PONADTO KUPUJĄC KOMIN W PROMOCJI OTRZYMASZ GRATIS !!!
  • Płytę dachową betonową - która zapewnia swobodny ruch wkładów ceramicznych podczas eksploatacji komina oraz zabezpiecza komin przed działaniami atmosferycznymi. W innych rozwiązaniach, których oferuje konkurencja należy samemu szalować i wylewać. Niepoprawne wykonanie takiej czapki jest przyczyną wielu reklamacji (wkłady ceramiczne muszą mieć możliwość swobodnego wydłużania się podczas pracy komina).

  • Sznur dylatacyjny do podłączenia komina -
  • PALETY JEDNORAZOWE BEZZWROTNE - NIE POBIERAMY OPŁAT
  • Certyfikat CE
  • Instrukcję montażu
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Warunki gwarancji

ZADZWOŃ W CELU WYBRANIA DASZKU !!!
DOSTĘPNE NA NASZYCH AUKCJACH



NASZE WSZYSTKIE PRZESYŁKI SĄ UBEZPIECZONE !!!

Na sporządzenie protokołu mają Państwo 7 dni- więc nie muszą Państwo rozpakowywać towaru przy kurierze.
Prosimy wziąć numer telefonu do kuriera w celu spisania ewentualnie protokołu szkody.

W PRZYPADKU DOSTAWY USZKODZONEGO W TRANSPORCIE TOWARU
ELEMENTY USZKODZONE WYMIENIAMY

NA NASZ KOSZT PO SPISANIU PROTOKOŁU SZKODY


REKLAMACJA:
SPISANI­E PROTOKOŁU SZKODY W OBECNOŚCI KURIERA

PRZESŁANIE REKLAMACJI MAILEM (BIURO@PEKABET.PL)

PRZESŁANIE REKLAMACJI LISTEM NA ADRES FIRMOWY


DOSTAWA: SAMOCHODY Z WINDĄ. KURIER ODSTAWIA PALETĘ
PO UTWARDZONYM TERENIE WE WSKAZANE PRZEZ PAŃSTWA MIEJSCE


Kup system kominowy potwierdzony certyfikatem. W związku z pojawieniem się u niektórych firm z konkurencji wełny budowlanej w systemach kominowych w celu obniżenia ceny:
Informujemy, że zastosowanie takiej wełny potęguje skraplanie się pary wodnej,
a w rezultacie szybką korozję urządzeń grzewczych jak i całego systemu.

Kupując system, zwróć uwagę na to aby dany producent przedłożył ci certyfikat na cały system, a nie na poszczególne jego elementy.

Posiadanie takiego certyfikatu świadczy o tym, że dany system kominowy był testowany w niezależnym laboratorium jako całość.

ZALETY WKŁADÓW KOMINOWYCH:

  1. Uniwersalność zastosowania
    Nasze wkłady kominowe współpracują z kotłami i piecami dopuszczonymi do obrotu rynkowego zarówno na paliwa stałe, jak również z kotłami gazowymi i olejowymi.
  2. Gwarantowana kwasoodporność
    Oferowane wkłady kominowe są niewrażliwe na działanie kwasów.
  3. Gazoszczelny Dzięki prostym połączeniom zapewnia gazo szczelność.
  4. Łatwy i szybki montaż
    Dzięki nowej formule zamków kielichowych montaż przebiega szybko i bezawaryjnie.
  5. Atrakcyjna cena
    Budowa komina przy użyciu naszego systemu jest relatywnie tania i jednocześnie przewyższa jakościowo większość rozwiązań konkurencji.
  6. Łatwa konserwacja
  7. Wysoka trwałość
    Tworzywo, z którego wykonano oferowane przez nas wkłady kominowe jest materiałem wyjątkowo trwałym i sprawdzonym, praktycznie nie zużywającym się podczas eksploatacji . System kominowy to inwestycja na lata.
  8. Dobry ciąg
    Zaizolowane ścianki wkładu kominowego nagrzewają się znacznie szybciej niż tradycyjne kominy - dzięki temu rozruch komina trwa krótko.
  9. Odporność na pożar sadzy.
  10. Dopasowany do kanałów wentylacyjnych
    Dzięki powtarzalności wymiarów zachowuje podstawę prostokąta.

System kominowy Uniwersal posiada wełnę izolacyjną o odporności termicznej do 650 st C na całej długości komina.
System Uniwersal jest izolowany wełną na całej długości komina. Taki komin może stać wewnątrz jak i na zewnątrz budynku.

Parametry techniczne:

  1. Wytrzymałość na ściskanie 10 KN/m.
    Umożliwia budowę przewodu kominowego w budynkach o wysokości do 10-ciu kondygnacji.
  2. Opór cieplny 0,11 m K/W.
    Charakteryzuje opór przenikania ciepła przez powłokę wkładu.
  3. Odporność na kwasy 5%.
    Zapewnia wysoką trwałość wkładów nawet przy zastosowaniu paliw zawierających szkodliwe związki siarki i azotu.
  4. Odporność na ścieranie 0,0005 kg/ m.
    Zapewnia wysoką trwałość wkładu przy czyszczeniu komina.
  5. Opory przepływu 0,0015 m.
    Określa stratę ciśnienia w kanale spalinowym
  6. Odporność ogniowa: G.
  7. Klasa wkładów kominowych: A1N1, B2N1 - zastosowanie wkładów ceramicznych, zarówno
    do spalin mokrych jak i suchych. Posiadamy certyfikat CE, który dołączamy do sprzedawanego komina.

Klasa A1N2, którą oferuje konkurencja, nadaje się tylko do spalin suchych, gdzie dodatkowo nie występuje efekt skraplania spalin. Efekt skraplania potęguje brak izolacji komina-otuliny na całej długości ceramiki.W przypadku pracy takiego komina "na mokro" może on przesiąkać

Ubezpieczamy przesyłki - w razie uszkodzeń w transporcie dosyłamy elementy na nasz koszt.



WYSTAWIAMY FAKTURY VAT

TRANSPORT NA TERENIE CAŁEGO KRAJU
!!! GRATIS !!!



Kontakt

Hurtownia:
95 718 10 11
95 737 24 94
669 553 477
pn –pt 7:30-16:30
sobota 9:00-14:00

Produkcja:
697 720 712
669 554 837
pn –pt 7:00-15:30

PEKABET Krzysztof Paluszak

66-450 Jenin ul. Gorzowska 133
Fax: 095 727 30 28
e-mail: biuro@pekabet.pl


Forma płatności : przedpłata lub pobranie

Raiffeisen Bank 82 1750 1282 0000 0000 1176 7273

wysyłka gratis
metody płatności
  • PayU
  • Zwykły przelew bankowy
    • Raiffeisen Bank Polska S.A. w Warszawie 82 1750 1282 0000 0000 1176 7273
płatność z góry
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska
kolejna sztuka:
maksymalnie w paczce: 5
płatność przy odbiorze
maksymalnie w paczce
Przesyłka kurierska pobraniowa 50,00 zł
kolejna sztuka: 0,00 zł
maksymalnie w paczce: 5
zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Jako konsument możesz zwrócić większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro (wyjątki i zasady zostały opisane na stronie Pomocy oraz w zakładce "Informacje od Sprzedającego"). Poinformuj sprzedającego o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 14 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu.
dodatkowe informacje
Wystawiam faktury VAT

dane sprzedawcy

kontakt

zwroty

czas na odstąpienie od umowy: 14 dni

adres do zwrotu:
 
II. UPRAWNIENIE DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. 2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. 3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument musi poinformować nas PEKABET Krzysztof Paluszak Adres przedsiębiorstwa: Gorzowska 133, 66-450 Jenin biuro@pekabet.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą. Oświadczenie można dołączyć i odesłać razem ze zwracanym towarem. 4. Wzór 5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby informacja dotycząca wykonania przysługującego konsumentowi prawa odstąpienia od umowy została wysłana przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. 7. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy konsumentowi zwracamy wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu; w każdym przypadku konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 8. Proszę odesłać rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowani zostaliśmy o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed upływem terminu 14 dni. Zwracany towar prosimy odesłać dowolną firmą kurierską bądź Pocztą Polską na adres: PEKABET Krzysztof Paluszak Gorzowska 133, 66-450 Jenin 9. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument. 10. Jeśli ze względu na swój charakter rzecz nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów. 11. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

reklamacje

REKLAMACJA TOWARU 1. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. 2. W sytuacji wystąpienia wady Klient będący Konsumentem może: a) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. b) żądać obniżenia ceny albo złożyć oświadczenie odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia. Żądaniu obniżenia ceny powinno towarzyszyć określenie kwoty, o którą cena ma być obniżona (z uwzględnieniem wartości towaru z wadą i towaru pełnowartościowego). 3. Reklamację z tytułu rękojmi zawierającą opis zauważonej wady wraz z określeniem swoich żądań przewidzianych w ramach rękojmi można złożyć w dowolnej formie, w szczególności: a) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@pekabet.pl b) pisemnie na adres Sprzedawcy: PEKABET Krzysztof Paluszak Adres przedsiębiorstwa: Gorzowska 133, 66-450 Jenin 4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy PEKABET Krzysztof Paluszak Adres przedsiębiorstwa: Gorzowska 133, 66-450 Jenin Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca. 5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady. 6. Jeżeli żądanie złożone przez Klienta przy reklamacji dotyczy: naprawy towaru, wymiany towaru na nowy lub obniżenia ceny towaru - reklamacja rozpatrzona zostanie przez Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

pozostałe informacje

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR 1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: a) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214). b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. c) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl